mandag den 4. juni 2012

Farvekoder til spraymaling #2

Mit vitrineskab har endelig været til udluftning i tilpas lang tid til, at det kunne komme indenfor på sin plads! Nu mangler der bare at komme tapet på bagvæggen. :o) Det er malet med Belton Molotow Premium i farven Shock Blue Pastel nr. 163.
 
Julie har malet en fin kommode og har brugt Belton Molotow Premium i farven Creme Blue nr. 113.
Tine har givet en simpel Ikea lampe en makeover med spraymaling. Hun har brugt samme farve som Julie har på kommoden ovenover, nemlig Belton Molotow Premium i farven Creme Blue nr. 113. Det viser bare hvordan samme farve, kan tage sig forskelligt ud på forskellige materialer.
Susi har forvandlet en lysestage med farven Piglet Pink Light nr. 168 fra Belton Molotow Premium. 

Hvis nogle af jer andre har været i gang med at spraye ting og sager, har taget billeder af det I har lavet, og har lyst til at dele med andre, er I meget velkommen til at sende en mail/et link (hvis I har en blog) til mig på julia-runge(@)hotmail.com.
Så laver jeg endnu et indlæg med farvekoder!
Eneste krav er at billedet skal gengive farven korrekt, og at I selvfølgelig skal have farvekode samt mærke på den spraymaling I har brugt :o)

Det første indlæg med farvekoder på spraymaling kan du læse lige her.


10 kommentarer:

  1. Ih, jeg går og venter på mit gavekort fra creas.com, og så skal jeg da ellers have købt noget spraymaling... Jeg skal male en lille nyerhvervet dukkeseng til Podilicious... Glæder mig til at prøve... Sliber og grunder du først?
    Kh Eline

    SvarSlet
  2. Ja! De er også gode til hurtigt at sende varerne, så der går nok ikke så lang tid inden du kan komme i gang! ;o)
    Jeg sørger for at vaske tingene af først. Og hvis overfladen så ellers er jævn, begynder jeg bare at spraye! Man vil nemt kunne se gennem malingen, hvis der er de mindste ujævnheder eller rester af maling under. :o)
    Kh. Julia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok, tak for det... Det gør heller ikke noget hvis man kan se hak osv. Det er jo brugte ting, så jeg renser af og lader være med at spartle osv. Glæder mig til at kunne vise resultatet frem... Så er det bare spændenden hvilken farve sengen skal være...

      Slet
    2. Nej, det er der jo også charme ved! Men hvis der er løs maling, støv osv. vil malingen selvfølgelig have svært ved at hænge ved :o)
      Men man kan helt klart springe nogle trin over i forhold til når man maler med pensel ;o)

      Slet
  3. Det er simpelthen imponerende hvor pænt det bliver!
    Jeg må virkelig igang:-)

    Dit vitrineskab - hvor mange gange spray og hvor mange dåser?

    Hilsner fra Maria på Abeslottet.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan kun anbefales! ;o) Jeg har sprayet det sådan lidt på må og få. Når du arbejder med spraymaling, er der ikke på samme måde noget der hedder lag. Man sprayer bare til det dækker. Dog må man ikke spraye for lang tid det samme sted, da det så vil løbe. Så man kan måske sige rigtig mange tynde lag? Det tører hurtigt, så det er ikke noget man tænker over undervejs :o)
      Til skabet her brugte jeg næsten 4 sprays, så det bliver jo også lang billigere end almindelig maling!
      Kh. Julia

      Slet
  4. Jeg har sprymalet tre Ikea frugtfade fra hvid til sort. De er sprayet med plastic-cote matsort. Jeg linker til det. Selve indlægget handler også om et loppemarked og om en død due og svaneunger. Men nederst i indlægget spraymaler jeg fadene :-)
    http://kissersgalleri.blogspot.dk/2012/05/liv-og-dd.html

    Mvh Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.
      Tak for input! :o)
      Den kommer med i næste omgang med farvekoder.
      Kh. Julia

      Slet
  5. Hey, yes, of course you can borrow the bird picture! I´d love to see it in your nice blog...=)

    Britta*

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Britta!
      Thank you so much! It is such a pretty color :D
      Julia

      Slet

I love comments and I appreciate every single one of them.