onsdag den 28. november 2012

Øget livskvalitet?




Billede af stuen som det så ud da jeg lige var flyttet ind.

Her til aften sad jeg og kiggede lidt rundt i min stue. Jeg har altid ønsket mig en tapetvæg, men da jeg bor til leje har jeg været lidt for nærig. Man bliver jo ikke boende her for evigt. Efter jeg fjernede mit maleri der aldrig rigtig blev færdigt, har der bare været så tomt.
Jeg har haft overvejet kun at tapetsere væggen bag spisebordet, men synes det ville komme til at se lidt underligt ud mellem de to dørkarme.
Nu har jeg dog fået en ny lys idé! :) Hvad med at tapetsere en spånplade, der ikke når helt ud til dørkarmene, og som ikke går helt op til loftet (der er virkelig højt til loftet her). Det giver formentlig en lidt mere intim stemning, og afgrænser spiseområdet. Rummet kan nemlig godt virke stort og tomt, på trods af at der er mange ting.
Bliver tit overrasket over hvor materialistisk jeg kan være, for jeg føler virkelig at det vil give mig øget livskvalitet med en tapetvæg. Det lyder jo langt ude, men I kender det formentlig godt selv? ;)

Jeg skal til København i weekenden, og vil som sædvanligt når jeg er på de kanter lægge vejen forbi Retro Villa.
Vil især kigge på disse tapeter, hvor det nederste tapet er min absolutte favorit! Det er desværre kun til salg i metermål.Typisk. Skal jo nok ihvertfald bruge 10 meter.

Har I tapet på væggene hjemme ved jer? Og hvad har I gjort jer af tanker ift. om det er noget I bliver træt af efter kort tid?

Sov godt alle sammen! :)

















4 kommentarer:

  1. Det vil se godt ud med sådan et tapetpanel :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har noget tapet, som vi satte op for fire år siden. Og for at sige det som det er, så er jeg MEGA træt af det.. Det er ikke den fine retro-slags og selvom jeg til tider har ønsket mig, retrotapet all over, så er jeg nok mest til at bevare væggene hvide nu. Ned skal mit tapet i hvert fald!
    Jeg synes faktisk ideen med en spånplade er rigtig god, og den er da heller ikke så svær at gøre noget ved, hvis man skulle trænge til noget mere ro for øjnene. jeg har overvejet en STOR opslagstavle med retro-stof, så der kommer en lidt "tapet-agtig" væg, som samtidig er let at gemme væk igen, hvis man bliver træt af den. Er spændt på hvad du finder på!

    SvarSlet
  3. Hej Julia, jeps du vandt. Inde under siden illustrationer, kan du se hele udvalget. Så mailer du bare til mig, hvilken du gerne vil have i A4 og din adresse - mail til hallo@bypepe.dk

    SvarSlet

I love comments and I appreciate every single one of them.